.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گردشگري ،دومين محور توسعه مازندران

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران گفت: دومين محور توسعه مازندران گردشگري اعلام شد.

 اسدالله محمدپور در حاشيه بازديد از طرح‌هاي گردشگري شهرستان چالوس در جمع خبرنگاران افزود: هدف از بازديد طرح‌هاي گردشگري شهرستان‌ها ارزيابي‌ و بررسي استعدادهاي موجود در حوزه گردشگري است كه اين بازديدها را ابتدا از شهرستان چالوس آغاز كرديم.
وي ادامه داد: غرب استان مازندران به ويژه چالوس داراي ظرفيت‌ها و استعدادهاي گردشگري بالايي است كه در كشور بي‌نظير است و بايد با برنامه‌ريزي اساسي براي بهبود فعاليت‌ها و خدمات‌دهي مناسب به گردشگران در اين منطقه تلاش صورت گيرد.
محمدپور اظهار داشت: شهرستان چالوس به دليل اينكه در حوزه گردشگري جايگاه ويژه‌‌اي را در استان و حتي‌ كشور دارد به‌ عنوان نخستين شهر مورد بازديد تيمي اداره كل قرار گرفت و امروز طرح‌هاي گردشگري و فرهنگي اين شهر را مورد ارزيابي قرار داديم.
وي گفت: هدف ديگر از اين بازديدها تعامل و نزديكي با فرمانداران شهرستان‌ها به ‌عنوان نماينده عالي دولت‌ در شهرستا‌ن‌ها است زيرا نقطه نظرات اين عزيزان كه اطلاعات كامل و كافي از منطقه خود دارند در برنامه‌ريزي‌ها به ما كمك مي‌كند.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران بيان داشت: بازديد از طرح‌ها و پروژه‌هايي گردشگري، صنايع دستي و ميراث فرهنگي در شهرستان‌ها موجب آشنايي بيش از پيش ما و معاونان اداره كل مي‌شود.
وي ادامه داد: در اين بازديدها با مشكلات و چالش‌هاي پيش روي طرح‌هاي گردشگري آشنا مي‌شويم و به نحو مطلوب‌تري مي‌توانيم براي برون رفت از آنها برنامه‌ريزي كنيم.
محمدپور اظهار داشت: دائمي كردن ستاد تسهيلات سفر يكي از اقدامات خوب سازمان گردشگري بوده است زيرا ديگر بحث ورود مسافران منوط به ايام تعطيلات نيست و در طول سال به شمال سفر مي‌كنند و در همه حال بايد آماده پذيرايي و ميزباني آنها باشيم.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه رئيس جمهور در سفر اخير خود به مازندران، دومين محور توسعه استان را گردشگري اعلام كرد اين موضوع وظيفه ما را سنگين‌تر مي‌كند و بايد مازندران را در اين مقوله به جايگاه واقعي آن برسانيم.
محمدپور بيان داشت: در حوزه صنايع دستي نيز در تلاش هستيم با ارائه تسهيلات و حضور هنرمندان در نمايشگاه‌هاي مختلف كشوري موجب رشد اين حرفه در استان باشيم.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران تأكيد كرد: در بحث صنايع دستي به دنبال اجراي تجارت الكترونيك هستيم تا هنرمندان بتوانند از اين طريق محصولات خود را در بازار عرضه كنند و اين راه از طريق سايت‌هاي تعريف شده در دنياي مجازي انجام مي‌شود.
محمدپور گفت: در حوزه ميراث فرهنگي نيز در تلاش هستيم تا با شناختي كه از شهرستان‌ها و محلات داريم يكي از شاخصه‌هاي هر شهر را شناسايي و به عنوان نماد فرهنگي آن احيا كرده‌ و براي نگهداري آن سرمايه‌گذاري و برنامه‌ريزي كنيم.
وي تصريح كرد: در بحث ايجاد موزه در شهرستان نيز كاخ چايخوران و مدرسه پروين اعتصامي امروز پيشنهاد شد كه بر اساس قانون ابتدا بايد مجوز موزه را دريافت كنيم و سپس از سوي ميراث فرهنگي براي آن بودجه اختصاص يابد و برنامه‌ريزي شود.
محمدپور درباره كاخ چايخوران گفت: در بازديدي كه از اين مجموعه داشتيم كه الان به صورت اداري استفاده مي‌شود متوجه شديم كه مي‌توانيم با ايجاد برنامه‌ريزي مناسب از اين فضا براي جذب توريست در شهرستان چالوس استفاده كنيم./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.055 seconds.